utorok, augusta 22, 2006

Posledny den v Irane - Kafe MacDo, WC a stale bazar

Este k Tabrizu dopisujeme - je totiz nas posledny iransky den, tak sa patri...
Vyuzili sme ho ozaj cielavedome - vacsinu dna sme hladali kaviaren a darceky, co sa nam zmestia do batohu (Poluch paradny nosic na motorku sme zamietli). K tej kave, no dobre, indikuje to istu formu zavislosti, je to mierne kulturne necitlive, citili sme sa ako MacDonaldovia a to este nebolo jasne, ze skoncime v 5 hviezdickaci... Tak sme tam hned aj okusili hajzliky - aj europske. Vlasntne tuto nasu oblubenu temu sme este nerozoberali.
Takze len par slov k WC kulture v Irane:
- prekvapivo casto ciste, novo vykachlickovane, samozrejme turecaky
- fantasticka vec - spliechac intymnych miest - taka hadicka co funguje aj ako splachovac. Mali to aj v tom hoteli popri europskom hajzliku a toaletnom papieri. Proste si clovek cupol uprostred ciernej mramorovej miestnosti a "udelal louzicku z vody". Mne to ale pride fakt hygienicke
- zacli sme spekulovat ako vlastne obsluhuju vozickari turecak?

A inak teda bazar - nasli sme tam nieco, co mi mily bez zavahania a s vaznou tvarou vysvetlil, ze je "posva na mec" (no jasne, hruba pletena, vzorovana, s patickou, v 21 storoci... boli to ponozky). Okrem toho este bonznem, ze zrutil velikansky naklad krabic z vozika, co ujo ledva ledva vliekol. Oni tu chodia taky ujenkovia ked sa ramuje bazar, s vysoko nalozenymi vozikmi a kricia "Yallah, yallah" a vsetci - okrem milacika - im uskakuju. Mily sice tvrdi, ze ma zachranoval pred zapadanim od topankovych krabic, ale vsetci co to videli sa len zhovievavo usmievali a vraveli: "Never mind - to nevadi..."

Este sme zazili ze 2 chalani vyberali tie postove schranky s almuznami. Tu su take modre krabice, do ktorych veriaci maju hadzat almuzny (prikazane podla koranu) a dnes sme zazreli ooobrovsky zvazok klucov co vliekli chalani a vyberali.
A este sme mali konecne chutny caj, taky skroricovy v cajovni v bazare, kde nam obchodnik vysvetloval kto z ich 12 prorokov je kto a kto sa este na zem vrati a ze v Irane je mnohozenstvo (na moju otazku, ci aj zeny mozu mat viac muzov sa trosku podivil....)
Ked uz sme pri tom, tu maju starsie vchodove dvere u domov dve klopatka - jeden pre zeny a druhy pre muzov (asi aby sa domace vedeli chytro zahalit, co ja viem). A vraj sediet v buse a tak moze muz len vedla "svojej" zeny. Ak nie su zosobaseni, tak sa osadenstvo tak popremenieva, aby to sedelo.
Tak uz ideme

3 Comments:

Anonymous Anonymný said...

mno, ako tak citam dankyne huste reci - hojso, nechces ju tam nechat tak na tyzden, dva - mozno skrotne. :)

zartujem, neskusaj to - ako danu poznam, za par hodiny by ta zastrelila us navy. :)

joj a kafe! ja by som sa dal k hociakym teroristom, keby mi slubili kafe! :)

24 augusta, 2006 14:57  
Blogger Martin Hojsik said...

pocuj ty husty anonym, sak sa prihlas pod rodnym menom, nech viem, kto vytusil moje mocne kontakty :-)))
radsej o nich vsak diskretne mlcim...
d

25 augusta, 2006 13:28  
Anonymous Anonymný said...

anonym je ivan .. kto iny. :)
moznost Other mi prisla ako nedostatocna mojmu krytiu ... :)

25 augusta, 2006 15:10  

Zverejnenie komentára

<< Home